Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol, Hürmüz Boğazı’nın kapalı olması sebebiyle petrol arzının giderek azaldığını, Ortadoğu kaynaklı enerji tedarikindeki aksamaların nisan ayında artarak Avrupa’yı ağır etkileyeceğini söyledi.
Birol, Norveç Varlık Fonu Başkanı Nicolai Tangen ile yaptığı bir podcast yayınında, “Nisan ayında yaşanacak petrol darboğazı, mart ayındakinin iki katı olacak. Buna sıvılaştırılmış doğalgazdaki (LNG) darboğaz da eklenecek” dedi.
En büyük sorunun jet yakıtı ve dizel tarafında yaşandığını söyleyen Birol, “Şu anda bunu Asya’da görüyoruz. Fakat nisan ya da mayıs aylarında bu sorunun Avrupa’ya da sirayet edeceğini düşünüyorum” dedi.
7DENIZ – Haber Linki İçin Tıklayın !
DemirHindi
2 Nisan 2026 – 16:22
İlgili Konular
GMS Sözleşmelerini Uzattı
Tekneye Uyarı Ateşi Açtı
Yıldız Entegre’nin kimyasal depolama tesisine onay çıktı!
Çıldır Gölü kıyısına çekilen tekne 9 yıldır hizmet için bekliyor
Kıyamet balığı sahile vurdu: Uzmanlar harekete geçti!
BIMCO'dan Hürmüz'deki gemilere 'geçiş ücreti dolandırıcılığı' uyarısı
Sapanca’da 2 yılda 60 milyon metreküp su kaybı
Süveyş Kanalı'na rakip geliyor
KOCATEPE FRAGMAN
TÜRK DOĞAL TAŞLARI ÇİN’DE TANITILDI
Stolt-Nielsen Terminal İnşa Edecek
Tanker Satışları Azalacak


