İran devlet televizyonunun haberine göre, dün geceden beri 30’dan fazla gemi Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetlerinin koordinasyonu ve gözetiminde, İran’ın belirlediği güzergâh üzerinden Hürmüz Boğazı’nı geçti.
Haberde, Hürmüz Boğazı’nda çok sayıda geminin geçiş için izin beklediği ancak Devrim Muhafızları’nın “onay alınmadan hiçbir geminin geçiş yapmaya çalışmaması” konusunda uyarıda bulunduğu aktarıldı.
Öte yandan yarı resmi Fars Haber Ajansının, bilgi sahibi bir kaynağa dayandırdığı haberinde, Tahran ile Pekin arasında yapılan görüşmeler sonucunda Çin gemilerinin Hürmüz Boğazı’ndan geçişine ilişkin mutabakata varıldığı ifade edilmişti.
7DENIZ – Haber Linki İçin Tıklayın !
DemirHindi
14 Mayıs 2026 – 17:36
İlgili Konular
ULUS 1 Türk Bayrağı çekti
Dünyanın en büyük elektrikli gemisi sahneye çıktı
İlk Yolculuğuna Çıktı
Burgazada’ya kaçak dolgu iddiası
Deniz Turizm Birliği Derneği’nde yeni dönem
Demir Cevheri Fiyatları
Rönesans : “Ceyhan, stratejik bir yatırım”
LNG ihracatının önü açıldı: Akdeniz’den geçen gemilerin yakıtı Türkiye'den karşılanacak
Sporcu çocuklarda takviye ürünlere dikkat!
Uganda tersane yatırımcılarını bekliyor
Gemi Yakıt İkmalcileri Derneği Londra Enerji Haftası’na damga vurdu
Nükleer denizaltının adı belli oldu


