Hürmüz Boğazı’ndaki gemi trafiği son 24 saatte 2 katına çıkarak şubat sonundan bu yana en yüksek seviyesine ulaştı.
MarineTraffic verilerinin incelenmesine göre, en az 34 gemi Hürmüz Boğazı’ndan çıkarak Umman Körfezi’ne geçti. Bu gemiler arasında en az 14 tanker ile 20 yük gemisi yer aldı.
Aynı dönemde Basra Körfezi’ne toplam 20 gemi giriş yaptı. Körfeze giren gemilerin 9’u tanker, 11’i ise yük gemisiydi.
Böylece son 24 saatte Hürmüz Boğazı’ndan giriş veya çıkış yapan toplam gemi sayısı en az 54 oldu.
Savaş öncesinde Hürmüz Boğazı’ndan her gün ortalama 110 gemi geçiyordu. Son artışa rağmen mevcut trafik, savaş öncesi günlük ortalamanın yaklaşık yarısı seviyesinde kaldı.
7DENIZ – Haber Linki İçin Tıklayın !
DemirHindi
25 Haziran 2026 – 14:16
İlgili Konular
Altıntel’den iskele hamlesi
2022 ilk Grubu
Cemre’nin ilk metanollü SOV’u deniz seyrinde
PINAR gemisinin hikayesi
Türkiye’nin milli hücumbotu ilk kez IDEF’te
Limandan çıkan gemi, başka bir gemiye çarptı
Kruvaziyer Endüstrisine Getirilen Kısıtlamalar
ITF İle Diyalog Kuruyor
Girne Üniversitesi tarihi bir buluşmaya ev sahipliği yaptı
İstanbul'dan İspanya'ya yeni R0- RO hattı
Şehir Hatları, büyüklerimizi unutmadı
Milli hücumbotunun ilk bloğu kızağa alındı


