Hürmüz Boğazı’ndaki gemi trafiği son 24 saatte 2 katına çıkarak şubat sonundan bu yana en yüksek seviyesine ulaştı.
MarineTraffic verilerinin incelenmesine göre, en az 34 gemi Hürmüz Boğazı’ndan çıkarak Umman Körfezi’ne geçti. Bu gemiler arasında en az 14 tanker ile 20 yük gemisi yer aldı.
Aynı dönemde Basra Körfezi’ne toplam 20 gemi giriş yaptı. Körfeze giren gemilerin 9’u tanker, 11’i ise yük gemisiydi.
Böylece son 24 saatte Hürmüz Boğazı’ndan giriş veya çıkış yapan toplam gemi sayısı en az 54 oldu.
Savaş öncesinde Hürmüz Boğazı’ndan her gün ortalama 110 gemi geçiyordu. Son artışa rağmen mevcut trafik, savaş öncesi günlük ortalamanın yaklaşık yarısı seviyesinde kaldı.
7DENIZ – Haber Linki İçin Tıklayın !
DemirHindi
25 Haziran 2026 – 14:16
İlgili Konular
Milli Savunma Teknolojileri Latin Amerika’da Boy Gösterecek
Beril M suyla buluştu
Yangın Tespitini Hızlandırdı
Yelkenciler, İzmir’de ödüllerine kavuştu
Marmaris Serçe Limanı'nda 2 Bin 300 Yıllık Batıkta Kazılar Yeniden Başladı
Trump: Gümrük vergisinde muafiyet yok
Assuva Robotik’ten patlayıcı taşıyabilen kamikaze bot
Bosphorus Cup’ın kristal kupası Kanyon AVM’ye taşındı
Yang Ming'in ilk çeyrek karı
İstanbul'da Dev Kruvaziyer Yoğunluğu Havadan Görüntülendi
ICS’ten ABD Denizcilik Eylem Planı'na ilişkin açıklama
Cemre, ilk e-metanollü SOV’u evine uğurladı


